Adam Zvonař jako Webmaster

01.04.2013 14:25

Dnes 1. apríla štartuje váš nový web? Ako ste na tento nápad prišli?

Nápad vzešel již když jsem byl na škole, kde jsem vytvářel stránky pro konzervatoř - www.tkpraha.cz - a neoficiální stránky s informacemi nejen pro studenty ze světa baletu doma i ze zahraničí www.studentitkp.estranky.cz. V předminulém roce jsem vytvořil www.facedance.cz, které měly charakter sociální sítě, ale světový web www.networkdance.com byl obsahově zajímavější, tak jsem se rozhodnul tyto stránky ukončit. Od 1. dubna startuje v demo verzi nový web www.world-ballet.com, který bude mít za úkol nashromáždit většinu informací o baletu z celého světa. Uvidíme, jestli se to povede. Zatím mohou zájemci zanechat svůj e-mail, na který jim budou chodit průběžné informace o dění na webu.

Tanečníci si dnes hlavne robia vlastný web, aby boli slávni, aby fanúšikovia mohli sledovať čo majú nového a vy robíte web o českom balete…

Myslím si, že tato doba prezentaci na internetu vyžaduje. I já mám své vlastní stránky - www.adamzvonar.cz . Web o českém baletu již nevytvářím, ale dá se říct, že po svých zkušenostech z výše uvedených projektů jsem se rozhodl o světovou prezentaci baletu. A samozřejmě mě těší, že budu moci český balet více propagovat. Zaslouží si to!

Na aký obsah sa možu návštevníci tešiť?

Již nyní se mohou návštěvníci na webu zorientovat. Nastavené menu odhaluje, o co se bude jednat. Na své si přijde jak profesionální tanečník, tak i běžný divák.

Máte veľký zmysel pre design a výtvarné umenie. Bude mať i web nejaký pozoruhodný výtvarný rukopis?

Děkuji za hezký názor. Ale myslím si, že balet, jako takový je pozoruhodný a proto bych se více na webu soustředil na informace. A tudíž budou stránky spíše v designu jednodušší a přehlednější. Návštěvníci se ale mohou těšit na krásné fotografie z celého světa.

Budete to stíhať? Nebude to na úkor vášho už i tak malého voľného času?

Je pravda, že volného času nemám moc nazbyt. Ale co se týče času, důležité je si ho správně rozvrhnout a vytvořit ten správný tým lidí. Takže to nebude jen moje zásluha, ale především lidí z týmu. A tímto bych chtěl nabídnout všem nadšencům, kteří by se chtěli na tomto projektu podílet, pište mi na adamzvonar@seznam.cz.

Ako sa pre vás ako tanečníka umelecky vyvíja tohtoročná sezóna?

Sezona je v plném proudu. Ale přeci jen, když se ohlédnu na začátek, který mi začal premiérou Amerikany III, dále zájezdy v Barceloně, Cagliari a Oviedu, premiéra Čarodějova učně, nominace na Thálii 2012, baletní soutěž Praha 2012, příprava na zájezd do Spojených států – musím říct, že je hodně pracovní a jsem za to moc rád, že mohu divákům dělat radost tedy doufám, že jí dělám.

Nedá mi, nezabrúsiť do aktuálnej témy: Thálie. Pripravujete web, máte pozoruhodné názory… Môže tanečník vo vašom postavení povedať pravdu o tom, čo si o cenách mysli?

Pravda je, že Ceny Thálie jsou velmi důležité, je to ohodnocení všech umělců v naší zemi, zaslouží si to. Tím spíš nominace v oboru balet, protože je to v podstatě jediná prezentace baletního umění před širší veřejností v České republice. Důležité je tedy objektivně tyto ceny udělit.

Uznávate baletné súťaže či rôzne ocenenia? Čo je najlepšie ocenenie za vašu prácu?

Ano, ocenění v baletu uznávám, je to velmi důležité. Několik soutěží mám za sebou a jsem za ně moc rád. A to i když jsem v některých nevyhrál – možná to zní, jako klišé ale zúčastnil jsem se jich a mohl jsem na sobě pracovat a podívat se na opravdu výborné tanečníky z celého světa. Ocenění za mou práci je pochvala od všech, komu jsem se líbil. A nejvíc pak od diváků, když mně napíší a přijdou se na mě znovu podívat.

A čo vás poteší súkromne?

Když můžu být veselý – to jsem skoro pořád. Tak jsem vlastně pořád šťastný.

Čo by ste priali českému baletnému umeniu?

Přál bych mu víc věrných diváků, protože ti jsou nejdůležitější! A samozřejmě lepší finanční ohodnocení, které je opravdu tragické!

Zdroj: www.operaplus.cz

Připravil: Pavol Juráš